10 Eylül 2012 Pazartesi

Gaksital ( 각시탈 ) / Bridal Mask-2 ( Ağır Spoiler İçerir :D )

       Kendime dizileri hemencecik bitirmeyeceğim ve DRAM izlemeyeceğim dediğim halde işte yine bir dram içerikli ve 2-3 günde izlenmiş 28 bölümlük bir dizi. :D Bölüm sonları o kadar heyecanla bitiyor ki , diyorum diğer bölümün başına bakayım kapatıcam...Evettt böyle diye diye tüm diziyi bitirdim. :D

       Nerden anlatsam bilemiyorum ki.Oyunculardan başlarsak ben dizinin baş rollerini birbirlerine çok yakıştırıyorum ya çok tatlılar <3 Lee Kang To ve Oh Mok Dan'ın oyunculuklarından , -gerçekte olmasa da- dizide birbirlerine duydukları sevgiden ve bağlılıktan çok etkilendim.Diziyi izlerken onlarla birlikte üzülüp onlarla birlikte sevindim.Sanki diziden bir karakter gibi olayların içindeymişçesine hissettim ^_^

      Dizinin ilk başlarında kendini beğenmiş,gaddar,japon yalakası Lee Kang To beni gerçekten sinir ediyordu ama yaşadıkları olaylar onu bu hale getirdiğinden insan kızamıyor bir süre sonra.Maskeli(Gaksital)yi yakalama hırsıyla yanıp tutuşup en sonunda gerçekte Maskeli olan abisini yanlışlıkla öldürmesi ve annesini de Shunjinin abisinin vurması sonucunda büyük bir boşluğa düşüyor.Hiçbirşey bilmediğini o zaman anlıyor ve olaylar bundan sonra gelişiyor.Tabi olayların gelişmesinde çocukluk arkadaşı olan ve asıl mesleği öğretmenlikken abisinin Maskeli tarafından öldürülmesini hazmedemeyen Kimura Shunjininde olayların kızışmasında ve birçok masum canın hayatını kaybetmesinde bolca katkıları oluyor.İlk başlarda iyi kalpli,sevecen,yardım sever görünen Shunjinin zamanla bir canavara dönüşmesi beni bir hayli şaşırttı.İntikam yemini ederek kirli oyunların bulunduğu arenaya çıktığında onun bu kadar günaha saplanacağı aklımın ucundan geçmezdi.İşlediği tüm suçlarda bu kadar korkusuz ve cani olması insanın kanını donduruyor.Tabi bence bunda garip bir aileden gelmesinin de etkisi var.Zamanla daha kötü olan Shunji ilk başlarda sevgiyle yaklaştığı ve incitmekten korktuğu Mok Dan'ın ölümüne neden oluyor.Tabi bu artık sapkınlık derecesinde bir sevgi.Tüm bu olaylar bittiğinde Mok Dan'ın kendisini eski sevecen öğretmene dönüştüreceği inancı , yaptığı kötülüklerin bünyesine ağır gelmesi ve umutsuzluk içinde çırpınan deli birine dönüşmesi sonucunda oluşan bir hayalden ileri gidemiyor.Maskeli bu problemi daha önceden çözmeye kalksaydı sonuçlar bu kadar üzücü bir hal almayacaktı.Burda klasik laf genelde "Dizi nasıl devam edecekti.Tabiki işi biraz bulanıklaştıracaklardı.Uzasın uzasın uzasın diye :D " Tabi Kang To ve Shunji için de kolay değil.Sağlam olan arkadaşlıklarının arasına milliyetçilik duyguları ve geçmişin izleri giriyor.Dizide eski anılarına uzandıkları zamanki kareler insanın yüreğini burkuyor çünkü geldikleri durum ringe çıkmış iki boksörün durumundan farksız ve isteseler bile -ki birbirlerinin sevdikleri insanların ölümlerine sebep oluyorlar- eskiden oldukları dost hallerine geri dönemezler.İzlerken insan üzülüyor sanki gerçekmiş gibi.

       Dizide en eğlenceli sahnelerde Kang To'nun keskin zekasıyla Shunjiyi baya bir bölüm yanıltması ve üzerinde bulunan suçlamalardan titizlikle kurtulması bence.Adam polis teşkilatında çalışıyor ama onlar uzun zamandır aradıkları ve bulmak için can attıkları kişi olan Maskelinin o olduğunu uzun bir zaman çözemiyorlar :D


En etkileyici olaylar kuşkusuz:

*Lee Kang To'nun annesini ve abisini kaybettiği ve acı içinde geçen dakikaların olduğu sahneler :'(

*Mok Dan'ın ölümüne nefret ettiği Lee Kang To'nun aslında onu küçükken ölümden kurtaran ilk aşkı olduğunu öğrendiği ve ilk aşkı olduğunu sandığı ama yüzünü göstermeyen Maskelinin de yine Lee Kang To olduğunu öğrenmesi

*Kang To'nun Mok Dan'a çiçeklerden yapılma bir yüzükle evlenme teklif ettiği sahne ve sade olduğu kadar sıcak ve samimi düğünleri

*Shunjinin gelip düğünü mahvetmesi ve benim sinirlerimi bozan o korkunç olayın gelişmesi

*Ve geçmişte kalan ama hala dünmüşçesine hissettiren anılara yolculuk yapılan ve dizinin hayran olduğum müziklerinin geçtiği sahneler <3 <3 <3

    
       Son olarak da koca bir alkış dizinin ilk başında Maskeli rolünde olan ve sıradışı oyunculuğuyla beni etkileyen Lee Kang San yani gerçek ismiyle Shin Hyun Joon'a.  
   

Fotolarla GAKSİTAL:






Sonlardan nefret ederim ama üzülerek söylüyorum ki yine bir dizinin SONu...
Umarım bu dizi kadar güzel diziler izleme şansı bulabiliriz...

S.Q.