14 Haziran 2012 Perşembe

GÜNEY KORE Sevdam

Üniversite sınavına hazırlandığım dönemlerdeydi.(Çok uzak değil =) 2008-2009 )



Trt de yayınlanan "saraydaki mücevher" dizisini görmüştüm.Her zamanki gibi ilk baktığımda "bu ne ya" şeklindeki tepkim zamanla daha olumlu hatta sevda düzeyine geldi :D Şimdilerde çoğu diziyi alt üst etmiş bir g.kore drama gurmesi oldum çıktım.Sarayın rüzgarı ardından benim ilk göz ağrım diyebileceğim goong(düşlerimin prensi) ve böylece 4 yılı devirdim.

Ne mi beni etkileyen ve Türk dizilerinden çok onları izlemeye iten...Sadece içten sevgileri.İnsana karşı sevgileri ve saygıları.Aslında kültür olarak çok da uzak sayılamayacağımız sadece coğrafi açıdan uzaklıkların bulunduğu bu şirin mi şirin uzak doğu ülkesi bizim şimdilerde unutulmaya yüz tutmuş "büyüğe saygı küçüğe sevgi" denilen kavramı belki de şimdilerde bizden daha iyi bir şekilde yapıyor.Ama dizileri ayrı bir ütopya :) Süper bir stratejiyle ki çok saygı duyuyorum, tv denilen günümüzün en etkili aracıyla ,insanlara istedikleri toplumun profilini aşılıyorlar.

Peki genelde ne işliyorlar bu uzak doğunun sıcak insanları ^_^ Siyasi ve politik açıdan pek yapım göremesem de (ki bunun mantıklı sebepleri var) genelde romantik,komedi,dram,tarihi türleri daha yaygın olmakla birlikte aile,savaş,gizem,aksiyon,spor... gibi türlerini de içeren pek geniş bir seçenekler havuzu bulunmakta. Neredeyse her sezon en az 1-2 tane tarihi dizi yapılmaktadır.Kendi kültürlerine sahip çıkıp esas önemli olan şeyin kültürünü , dilini kaybetmeden modernleşmek olduğunu anlamış bu şirin insanlar.

Bu kadar anlattın peki önerebileceğin bir kaç dizi var mı derseniz : *_* Tabii ama diğer bir yazımda.Şimdilik esenlikle kalın. ~~