20 Ağustos 2012 Pazartesi

One Day/Bir Gün


          “Yarın ne olursa olsun bugün yaşanmış olacak.Eminim gelecekte bir gün yine karşılaşırız.Bence bunun bir mahsuru yok.Ama arkadaş olacağız.

            Hani bazı aşklar vardır ya zamanla olgunlaşan,değeri şarap gibi yıllandıkça artan.Evet bahsettiğim film tamda bu konuyu ele almış harmanlamış,öğütmüş ve bize sunmuş.Romantik filmler her zaman ağlatmıştır beni ama bu film daha farklı bir tat sunuyor izleyenlere.Sanki mantıkla kalbin yarışı gibi.Kalp kazanıyor ama saat gece yarısına 1 dakika kala.Son 60 saniyede yaşanıyor aşk.

           Dram,yer yer komedi,tüm film boyunca varolan romantizm,insanın kendisiyle yüzleşmesi,çaresizlik,dibe çöküş,umut,varoluş,özlem ve daha bir çok duyguyu aktaran çok güzel bir yapım.Oyunculuklar bir harika. 'Jim Sturgess' ve canlandırdığı karakter Dexter'a bayıldım.Karakter aslında bir varolma çabası içerisinde.Kalabalıklar arasında yalnız kalan çoğu insan gibi düşmemek için çabalıyor.Gerçek aşk onun elinden tutardı , o bunun farkına erken varabilseydi.

            Dexter'ın filmin sonlarına doğru yaşadığı hayal kırıklığı,pişmanlık ve üzüntü dolu dakikaları beni de üzdü ama filmin genelindeki kendinden emin ama şapşal olan tavırları,cool takılması,mimikleri,jestleri,çekiciliği,insanın başını döndüren yakışıklılığı yani kısacası büyüsüne kapıldım Dexter'ın. ^_^

           Bana ve belkide tüm izleyenlere önemli bir olguyu anımsattı:Zaman...Geriye alınamayacak tek şey.A tabi nasıl unuturum bir de Aşk. ^^

En etkileyici  9  sahne:

*Ayrılık -Emmanın kazası- sahnesi
*Dexter'ın çaresizce Emmayı arama sahneleri
*20 yıl ve yaşanan 15 Temmuz günleri 
*Emmanın Dexter'a "Seni seviyorum ama artık hoşlanmıyorum." dediği sahne
*Dexter ve babasının çaresizliklerini paylaştıkları sahne
*Emma ve Dexter'ın çıktıkları minik tepecik
*Emmanın Dexter'ı tercih ettiği sahne
*Dexter'ın düğünde yapacağı konuşmayı prova ederken ki sahnesi
*Dexter ve 20 yıllık değişimi


Fotoğraflarla BİR GÜN

















We Had Today - Rachel Portman (One Day OST)